Vaalitiedote

5.9.2019

Nykyisen puheenjohtajan ja hallituksen toimikausi loppuu 31.12.2019 ja on aika

valita uudet toimijat syysvuosikokouksessa.

Ammattiosaston hallituksen toimikausi on kolme vuotta, joten hallitusvaalit käydään kolmen vuoden välein. Hallituksemme koko on 4 varsinaista jäsentä + 4 varajäsentä + puheenjohtaja. Aiemmin olemme päättäneet, että toimimme vaalijärjestys A.n mukaisesti ja se tarkoittaa, että hallitusvaalin äänestys tapahtuu ammattiosaston syyskokouksessa, jossa äänioikeutettuja ovat kokouksessa paikalla olevat ammattiosaston jäsenet.

Vaalien aikataulu: koska toimimme vaalijärjestys A.n mukaisesti, vaali käydään syysvuosikokouksessa 20.11.2019. Ehdokasasiakirjat pitää olla toimitettuna vaalilautakunnan käsiteltäväksi kahta viikkoa ennen vuosikokousta (6.11.2019). Skannattuna sähköpostin liitteenä; riina.seitala@satasairaala.fi tai maapostitse; varahenkilöstö Riina Seitala, Antinkartano. Huomioi maapostin kulku, että ajoissa perillä!!

Miten voit asettua ehdokkaaksi?

Jokaisella jäsenellä on mahdollisuus asettua ehdolle hallitusvaaliin, vaikkei pääsisikään esimerkiksi syyskokoukseen paikalle, jossa hallitusvaali käydään.
Jäsen voi asettaa itse itsensä ehdolle, erillistä asettajaa ei tarvita. Ehdokasasiakirjan voi palauttaa paperiversiona tai skannattuna esim. sähköpostin liitteenä, kunhan se on oikein täytetty ja allekirjoitettu. (liitteenä ehdokasasiakirja)

Puheenjohtajan vaali käydään ennen hallituksen vaalia. Jos puheenjohtajaksi valittu on ehdokkaana hallitukseen, hänet poistetaan hallituksen vaaliehdokkaista.

Puheenjohtajaehdokkaat asetetaan kokouksessa.

•Jos asetettuna on vain yksi ehdokas, hänet valitaan.

•Jos ehdokkaita on kaksi, enemmän ääniä saanut valitaan puheenjohtajaksi.

•Jos ehdokkaita on enemmän kuin kaksi, käytetään kaksivaiheista vaalia.

•Tasatuloksissa ratkaisee arpa.

Varapuheenjohtaja ja muut ammattiosaston tehtävien haltijat valitaan uuden hallituksen järjestäytymiskokouksessa.

Uusia innostuneita ammattiosastotoimijoita kaivataan joukkoomme!!

Terveisin   Hanna, Sirkku ja Riina, vaalitoimikunnan jäsenet