Historiaa

Ammattiosastomme taival alkoi perustamiskokouksesta 20.4.1999 Antinkartanon ruokasalissa mukana oli 21 Satakunnan erityishuoltopiirin työntekijää. Alkuajat ammattiosastollamme meni työtapojen etsimiseen ja toimintansa virittelyyn. Ensimmäisenä vuotenaan ao265 järjesti 21 jäsenelleen illanvieton Kuivalahden rantasaunalla ja pikkujoulut.

Vuosien saattossa ammattiosastomme jäsenmäärä on pikkuhiljaa noussut ja jokavuotisiksi tapahtumiksi ovat nousseet keilailu, illanvietto Kuivalahden rantasaunalla ja pikkujoulut. Lisäksi näiden vuosien saatossa ammattiosastomme järestänyt matkoja osaava-nainen messuille, teatteriin ja kylpylään Ikaalisiin, luontoretkiä, on osallistuttu Maarit Tastulan luennolle, käyty värianalyysissä, ampumisharjoitteluissa ampumaradalla, matkattu puutarhamessuille, käyty katsomassa Danny-musikaalia ja Heavy Xmas-revyyttä. Edellä osa tapahtumista mitä ammattiosastomme on järjestänyt jäsenilleen. Myös useita reissuja ja matkoja on vuosien saatossa jouduttu perumaan vähäisen osallistuja määrän vuoksi.

Tässä pieni katsaus ammattiosastomme historiaan. Nyt olemme eläneet vuoden 2009 alusta uusien tuulien alla kun Satakunnan erityishuoltopiiri yhdistyi osaksi Satakunnan sairaanhoitopiiriä ja meistä tuli Satakunnan sairaanhoitopiirin sosiaalipalveluiden toimialue.